Dokumenty dotyczące Grzegorza Bulenskiego.

Jak już wspominałem nie istnieją żadne dokumenty metrykalne dotyczące bezpośrednio 3xpradziadka Grzegorza Bulenskiego. W tzw. księgach austriackich były jednak dwa wpisy dotyczące Gościeradowa. Pierwszy to akt urodzenia jego córki Tekli Magdaleny oraz akt zgonu Marianny Bolińskiej, oba z 1815 roku. Kolejny dokument pochodzi z sąsiedniej parafii w Rzeczycy Ziemiańskiej. Grzegorz Bulenski widnieje tam jako zamieszkały w Gościeradowie.

Przy profesji ekonoma jaką się parał Grzegorz, częste zmiany miejsca zamieszkania były jednak normalne. Mógł przebywać tam przypadkowo i czasowo.

Brałem pod uwagę Gościeradów dlatego, że w dokumentach pojawiał się tam Józef Buliński oraz Kunegunda Szymańska z domu Bulińska. Józef i Kunegunda byli rodzeństwem. Założyłem hipotetycznie, że Grzegorz był z nimi spokrewniony. Problemem był dostęp do ksiąg w Gościeradowie. W archiwach były jedynie księgi austriackie z lat 1797-1819 (akta chrztów i zgonów). Księgi austriackie posiadają jednak niewiele informacji. Od około 1808-1810 roku były prowadzone jednak szczegółowe, opisowe księgi napoleońskie. Na ich obecność na parafii liczyłem szukając aktów zgonu hipotecznego rodzeństwa Grzegorza czyli Józefa i Kunegundy. Chciałem sprawdzić także wspomniane wpisy z ksiąg austriackich czyli zgon Marianny Bolińskiej oraz chrzest Tekli Magdaleny.

Dodaj komentarz